14.8 C
София
вторник, септември 21, 2021

Пандемията засили онлайн пазаруването

Препоръчваме Ви

Яне Янев: Антикорупционен фонд ще покаже как законово се води борба с корупцията

Пожелавам на колегите от Антикорупционен фонд да покажат на всички нас, българите, а и на финансиращите каузата им американски партньори, как с нов морал,...

Бош отбелязва стабилно представяне в България за 2020 г.

Бош, водещият световен доставчик на технологии и услуги, приключи финансовата 2020 г.  в България с общ обем на консолидираните продажби в размер на почти...

Измама с безплатни тестове за COVID-19 в Германия

Прокуратурата разследва множество злоупотреби, ощетили държавния бюджет с огромни суми. Частна лаборатория, базирана в Бохум, декларирала в пъти повече направени тестове - изследванията са безплатни...

Стивън Сегал стана член на руска партия, подкрепяща Путин

Холивудската звезда Стивън Сегал стана член на прокремълска партия в Русия. Актьорът получи партиен билет на формацията "Справедлива Русия - Патриоти - За истина"....

Пандемията от COVID-19 преобразува света и все повече потребители започват да пазаруват онлайн в по-голям брой и честота. Според новите данни на американския индекс за търговия на дребно на IBM, цитирани от Techcrunch, пандемията ускори преминаването от физически магазини към дигитално пазаруване с приблизително пет години.

В резултат на това универсалните магазини отбелязват значителен спад. През първото тримесечие на 2020 г. продажбите на универсални магазини и тези на други по-малки търговци на дребно намаляват с 25%. Тази тенденция нараства до 75% спад през второто тримесечие.

Сривът засяга практически всички традиционни магазини, които не продават стоки от първа необходимост. Прогнозите на IBM US Retail Index не са добри и за следващите месеци. Анализът очаква общият годишен спад на продажбите да е около 60% за универсалните магазини.

Същевременно, онлайн пазаруването се радва на все по-голям интерес. За сега обаче ръстът не е чак толкова голям и се очаква да бъде около 20% за цялата година. Това означава, че много голям брой хора са ограничили покупките си значително.

Пандемията е преначертала и разбиранията на хората за това кои стоки са най-важни. Преди нея купуването на дрехи е било сред популярните дейности, но се очаква да отчете над 16% спад за тази година. Особено голям ще е сривът при мъжките дрехи – 68%, следван от 50% за дамските дрехи и 45% за детските. Спадът при козметиката ще е по-малък – само около 3%.

Ръст има към алкохола – 16%, защото по-малко хора ходят по заведения. Аптеките бележат по-скромно увеличение на приходите си – около 2,5%. Очаква се и общо над 14% ръст на стоките за ремонт и подобряване на дома.

Повече по Темата

НАПИШЕТЕ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here

Последни Новини

Яне Янев: Антикорупционен фонд ще покаже как законово се води борба с корупцията

Пожелавам на колегите от Антикорупционен фонд да покажат на всички нас, българите, а и на финансиращите каузата им американски партньори, как с нов морал,...

Бош отбелязва стабилно представяне в България за 2020 г.

Бош, водещият световен доставчик на технологии и услуги, приключи финансовата 2020 г.  в България с общ обем на консолидираните продажби в размер на почти...

Измама с безплатни тестове за COVID-19 в Германия

Прокуратурата разследва множество злоупотреби, ощетили държавния бюджет с огромни суми. Частна лаборатория, базирана в Бохум, декларирала в пъти повече направени тестове - изследванията са безплатни...

Стивън Сегал стана член на руска партия, подкрепяща Путин

Холивудската звезда Стивън Сегал стана член на прокремълска партия в Русия. Актьорът получи партиен билет на формацията "Справедлива Русия - Патриоти - За истина"....

След акция белодробната болница в Благоевград е в нокдаун

След акцията в четвъртък болницата е в нокдаун, каза д-р Петър Георгиев - управител на Специализирана болница за белодробни болести-Благоевград, по повод влизането на...