12.8 C
София
неделя, декември 3, 2023

Пандемията засили онлайн пазаруването

Препоръчваме Ви

Володимир Зеленски: Войната с Русия е в нов етап

Украинският президент Володимир Зеленски заяви, че войната с Русия е в нов етап, като се очаква зимата да усложни бойните действия. През изминалата нощ...

Златото поскъпна до рекорден ценови връх

Цената на златото достигна рекордно високо ниво, превръщайки се в поредния финансов актив, който се покачва, тъй като инвеститорите увеличават залозите, че Федералният резерв...

Николай Денков: Имаме изключително положителен доклад за Шенген

България има изключително положителен доклад, че отговаря на всички критерии за членство в Шенген, заяви премиерът Николай Денков от парламентарната трибуна. Денков изрази оптимизъм,...

Зеленски: 20 държави в коалиция за засилване на противовъздушната отбрана на Украйна

20 държави формират коалиция за засилване на противовъздушната отбрана на Украйна, обяви украинският президент Володимир Зеленски, цитиран от Ройтерс. "Лидери на тази коалиция са Германия...

Пандемията от COVID-19 преобразува света и все повече потребители започват да пазаруват онлайн в по-голям брой и честота. Според новите данни на американския индекс за търговия на дребно на IBM, цитирани от Techcrunch, пандемията ускори преминаването от физически магазини към дигитално пазаруване с приблизително пет години.

В резултат на това универсалните магазини отбелязват значителен спад. През първото тримесечие на 2020 г. продажбите на универсални магазини и тези на други по-малки търговци на дребно намаляват с 25%. Тази тенденция нараства до 75% спад през второто тримесечие.

Сривът засяга практически всички традиционни магазини, които не продават стоки от първа необходимост. Прогнозите на IBM US Retail Index не са добри и за следващите месеци. Анализът очаква общият годишен спад на продажбите да е около 60% за универсалните магазини.

Същевременно, онлайн пазаруването се радва на все по-голям интерес. За сега обаче ръстът не е чак толкова голям и се очаква да бъде около 20% за цялата година. Това означава, че много голям брой хора са ограничили покупките си значително.

Пандемията е преначертала и разбиранията на хората за това кои стоки са най-важни. Преди нея купуването на дрехи е било сред популярните дейности, но се очаква да отчете над 16% спад за тази година. Особено голям ще е сривът при мъжките дрехи – 68%, следван от 50% за дамските дрехи и 45% за детските. Спадът при козметиката ще е по-малък – само около 3%.

Ръст има към алкохола – 16%, защото по-малко хора ходят по заведения. Аптеките бележат по-скромно увеличение на приходите си – около 2,5%. Очаква се и общо над 14% ръст на стоките за ремонт и подобряване на дома.

Повече по Темата

НАПИШЕТЕ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here

Последни Новини

Володимир Зеленски: Войната с Русия е в нов етап

Украинският президент Володимир Зеленски заяви, че войната с Русия е в нов етап, като се очаква зимата да усложни бойните действия. През изминалата нощ...

Златото поскъпна до рекорден ценови връх

Цената на златото достигна рекордно високо ниво, превръщайки се в поредния финансов актив, който се покачва, тъй като инвеститорите увеличават залозите, че Федералният резерв...

Николай Денков: Имаме изключително положителен доклад за Шенген

България има изключително положителен доклад, че отговаря на всички критерии за членство в Шенген, заяви премиерът Николай Денков от парламентарната трибуна. Денков изрази оптимизъм,...

Зеленски: 20 държави в коалиция за засилване на противовъздушната отбрана на Украйна

20 държави формират коалиция за засилване на противовъздушната отбрана на Украйна, обяви украинският президент Володимир Зеленски, цитиран от Ройтерс. "Лидери на тази коалиция са Германия...

Мария Габриел: Въпросът за оставка на вътрешния министър не е на дневен ред

Няма напрежение в правителството заради поисканата от премиера оставка на министъра на вътрешните работи, заяви вицепремиерът Мария Габриел в интервю за БНТ. Оставка на министър...