10.8 C
София
четвъртък, април 25, 2024

Пандемията засили онлайн пазаруването

Препоръчваме Ви

ЕК ще препоръча начало на преговори за членство с Босна и Херцеговина

Европейската комисия ще препоръча на страните членки на ЕС да започнат преговори за членство с Босна и Херцеговина, съобщи председателят на Комисията Урсула фон...

Натискът по границите на ЕС: В каква посока ще се промени миграционната политика?

380 хиляди са нелегалните мигранти в Европа през 2023 година. Има ли натиск, къде е България и какво ще се случи – темата коментират...

„Спасените: 20 години история“ – изложба на ПАРК ЗА МЕЧКИ Белица в Европейския парламент

В чест на повече от 20 години непоколебима отдаденост към благосъстоянието на животните в ПАРК ЗА МЕЧКИ Белица, ЧЕТИРИ ЛАПИ с гордост представя вълнуваща...

„Минало несвършено“ – роман по култовия сериал на NOVA „Отдел „Издирване“

Излезе от печат „Минало несвършено“ - криминален психологически роман по култовия сериал на NOVA „Отдел „Издирване“. Майсторски замислена, динамична и завладяваща история, която разширява...

Пандемията от COVID-19 преобразува света и все повече потребители започват да пазаруват онлайн в по-голям брой и честота. Според новите данни на американския индекс за търговия на дребно на IBM, цитирани от Techcrunch, пандемията ускори преминаването от физически магазини към дигитално пазаруване с приблизително пет години.

В резултат на това универсалните магазини отбелязват значителен спад. През първото тримесечие на 2020 г. продажбите на универсални магазини и тези на други по-малки търговци на дребно намаляват с 25%. Тази тенденция нараства до 75% спад през второто тримесечие.

Сривът засяга практически всички традиционни магазини, които не продават стоки от първа необходимост. Прогнозите на IBM US Retail Index не са добри и за следващите месеци. Анализът очаква общият годишен спад на продажбите да е около 60% за универсалните магазини.

Същевременно, онлайн пазаруването се радва на все по-голям интерес. За сега обаче ръстът не е чак толкова голям и се очаква да бъде около 20% за цялата година. Това означава, че много голям брой хора са ограничили покупките си значително.

Пандемията е преначертала и разбиранията на хората за това кои стоки са най-важни. Преди нея купуването на дрехи е било сред популярните дейности, но се очаква да отчете над 16% спад за тази година. Особено голям ще е сривът при мъжките дрехи – 68%, следван от 50% за дамските дрехи и 45% за детските. Спадът при козметиката ще е по-малък – само около 3%.

Ръст има към алкохола – 16%, защото по-малко хора ходят по заведения. Аптеките бележат по-скромно увеличение на приходите си – около 2,5%. Очаква се и общо над 14% ръст на стоките за ремонт и подобряване на дома.

Повече по Темата

НАПИШЕТЕ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here

Последни Новини

ЕК ще препоръча начало на преговори за членство с Босна и Херцеговина

Европейската комисия ще препоръча на страните членки на ЕС да започнат преговори за членство с Босна и Херцеговина, съобщи председателят на Комисията Урсула фон...

Натискът по границите на ЕС: В каква посока ще се промени миграционната политика?

380 хиляди са нелегалните мигранти в Европа през 2023 година. Има ли натиск, къде е България и какво ще се случи – темата коментират...

„Спасените: 20 години история“ – изложба на ПАРК ЗА МЕЧКИ Белица в Европейския парламент

В чест на повече от 20 години непоколебима отдаденост към благосъстоянието на животните в ПАРК ЗА МЕЧКИ Белица, ЧЕТИРИ ЛАПИ с гордост представя вълнуваща...

„Минало несвършено“ – роман по култовия сериал на NOVA „Отдел „Издирване“

Излезе от печат „Минало несвършено“ - криминален психологически роман по култовия сериал на NOVA „Отдел „Издирване“. Майсторски замислена, динамична и завладяваща история, която разширява...

България ще се включи в екипа на „Евроджъст“ за разследване на военни престъпления в Украйна

Министърът на правосъдието Атанас Славов изрази решителност България да бъде една от страните, които ще участват във възстановяването на справедливостта след престъпната война на...