Apple обяви рекордни финансови резултати за изминалата 2020г. и най-големите продажби на iPhone от както телефонът съществува. Компанията бе залята с поздравления и положителни мнения и изказвания от анализатори и инвеститори. Но освен тях, Аpple получи и доста остра критика от основателя на Facebook Марк Зукърбърг, съобщава CNBC
Той за пореден път обвини Apple в нелоялни практики и заяви, че Facebook все повече вижда Apple като един от най-големите си конкуренти. Една от причините за това мнение на Зукърбърг е намерението на Apple да ограничи събирането на данни и да даде повече контрол на потребителите да не позволяват определени услуги да взимат информацията им.
Според Facebook това ще доведе до ограничаване на персонализираните реклами и съответно ще намали приходите за компаниите. Това е политика на социалната мрежа, която държи от доста време. Гигантът предупреди, че това ще повлияе най-вече на малките фирми, които разчитат на персонализираните реклами, за да отриват клиенти.
Зукърбърг намеква още, че Apple използва доминиращата си позиция на пазара, за да налага своите услуги. Той дава за пример, че приложението iMessage например е най-използваното за чат в САЩ, защото е предварително инсталирано на всеки iPhone и наложено от затворената екосистема на Apple.
„Apple има много причини да използва позицията си на доминираща платформа, за да се намесва в това как нейните приложения и приложенията на другите работат и тя прави редовно това с преференции за своите предложения. Това влияе на растежа на милиони бизнеси по света, включително и с предстоящите промени в iOS 14“, казва oснователят на Facebook.
Зукърбърг не приема и не е съгласен с аргументите на компанията.
„Apple може да казва, че прави това, за да помага на хората, но ходовете им ясно показват, че следват собствените си интереси. Ние и други ще се изправим срещу това в близко бъдеще“, коментира още той.