Социологическа агенция Глобал Метрикс излезе с опровержение на фалшиво изследване на политическите нагласи, което използва тяхното име неправомерно.
Публикуваме опровержението на агенцията без редакторска намеса:
В отговор на публикувани резултати от политическо изследване от субект, означен с
и направени последващи запитвания и негативни коментари към социологическа агенция Глобал Метрикс, с настоящото съобщение уведомяваме всички наши клиенти и партньори, медиите и широката общественост, че:
Глобал Метрикс и свързаните с нея юридически лица, нямат нищо общо със споменатия погоре интернет сайт и публикуваното в него изследване на политическите нагласи в България от септември 2020.
Считаме, че анонимното публикуване и разпространяване на резултати от социологически и електорални изследвания, без да бъде посочван техният автор, както и юридическото лице и/или екипът, който стои зад тях, е грубо нарушаване на установената в европейската и българска практика професионална етика. Това е крайно неприемлив подход, който поражда въпроси, свързани с реалните цели на публикуваното изследване.
Използването, от страна на неназовани и отказващи да се обявят публично лица, на име, в което има необяснимо сходство с търговската марка на нашата социологическа агенция е недопустимо. Всички, публикувани от Глобал Метрикс изследвания, са на интернет сайта на агенцията http://globalmetrics.eu/.
В тази връзка, като представляващ Глобал Метрикс, ще използвам всички налични в
законодателството средства за защита на търговското име на дружеството, както и на
регистрираната от него търговска марка.