Instagram се съгласи да ограничи платените инфлуенсъри
Facebook се е съгласил да предприеме мерки за борба със скритата реклама от така наречените инфлуенсъри на своята платформа за снимки и видео Instagram, съобщи британската агенция за конкуренция и пазари в петък, цитирана от Ройтерс.
Инфлуенсърите с хиляди последователи могат да печелят големи суми от компании за популяризиране на продукт в Instagram.
В това, което агенцията определи като важна промяна в поведението на социалната медийна платформа е че, Facebook Ireland, която управлява Instagram във Великобритания, се ангажира с пакет от промени.
„Това ще направи много по-трудно за хората да публикуват реклама в Instagram, без да я етикетират като такава“, се казва в изявление на британската агенция.
Facebook заяви, че компанията е доволна, че работи с агенцията по отношение на непрекъснатите усилия за увеличаване на прозрачността относно това кога хората получават заплащане да публикуват съдържание в Instagram.
„Горди сме също, че стартираме програма с MediaSmart, за да помогнем на младите хора да бъдат обучени за марково съдържание и как да го идентифицират“, добави Facebook.
Британската агенция заяви, че разследва опасения, че твърде много влиятелни лица публикуват съдържание за бизнеса, без да изяснят, че са им платили или са получили други стимули за това.
Инфлуенсърите ще трябва да потвърдят и разкрият дали са получили някакви стимули за популяризиране на продукт или услуга.
Instagram също ще използва технология, за да забележи, когато потребителите не са разкрили ясно, че публикацията е реклама, разкриха от агенцията.
Миналата година 16 знаменитости се ангажираха да изчистят действията си в социалните медии след действие от страна на британската агенция за конкуренция и пазари.