12.8 C
София
четвъртък, март 28, 2024

Иван Гешев: На българските пътища загиват хора, колкото при един локален конфликт

Препоръчваме Ви

ЕК ще препоръча начало на преговори за членство с Босна и Херцеговина

Европейската комисия ще препоръча на страните членки на ЕС да започнат преговори за членство с Босна и Херцеговина, съобщи председателят на Комисията Урсула фон...

Натискът по границите на ЕС: В каква посока ще се промени миграционната политика?

380 хиляди са нелегалните мигранти в Европа през 2023 година. Има ли натиск, къде е България и какво ще се случи – темата коментират...

„Спасените: 20 години история“ – изложба на ПАРК ЗА МЕЧКИ Белица в Европейския парламент

В чест на повече от 20 години непоколебима отдаденост към благосъстоянието на животните в ПАРК ЗА МЕЧКИ Белица, ЧЕТИРИ ЛАПИ с гордост представя вълнуваща...

„Минало несвършено“ – роман по култовия сериал на NOVA „Отдел „Издирване“

Излезе от печат „Минало несвършено“ - криминален психологически роман по култовия сериал на NOVA „Отдел „Издирване“. Майсторски замислена, динамична и завладяваща история, която разширява...

На българските пътища се води война, загиват хора, колкото при един локален конфликт, и никой не го интересува. Интересува го да не е виновен той. Това каза главният прокурор Иван Гешев по време на осмата годишна конференция „Безопасна пътна инфраструктура“, която се провежда днес и утре в Хисаря.

Според Гешев в сферата има безхаберие и темата не интересува почти никоя от държавните институции. Такъв интерес има само когато се случи тежко произшествие и интересът е свързан да се минимизират медийните щети, коментира главният прокурор. Според него всяка институция, включително и съдебната власт, прехвърля отговорността на някоя друга. Той смята, че институциите не си взаимодействат на необходимото ниво. Няма как една институция да работи по-лошо, друга – по-добре, третата да не работи и трите заедно да не си говорят и да очакваме резултати, посочи той.

Главният прокурор допълни, че различните неправителствени браншови организации, които имат желание, трябва да послужат за инициатор и стимул за подобряване на това състояние. Според Гешев, който няколко пъти подчерта, че не е експерт по темата, трябва да има държавна политика в тази насока. Дали го наричаме пътна карта, програма или друг начин, трябва да има някаква стратегия и то за продължително време, която да бъде приета от съответните държавни институции, отбеляза той. По думите му в нея ясно трябва да бъдат посочени времевите рамки, коя институция какво прави и изключително нормативно да бъдат уредени взаимодействията между тези институции.

Основен проблем, който чрез дейността на Върховната административна прокуратура Гешев вижда, е необходимостта от промени в законодателството. Става въпрос за едни комплексни промени, а не когато възникне пътнотранспортно произшествие и с цел да се покаже колко сме ангажирани, да се започва промяна на парче, коментира той.

В резултат на извършена проверка след катастрофата на магистрала „Струма“ в края на миналата година с автобус с македонски граждани, става ясно, че няма първокласни пътища в страната, които да нямат сериозни проблеми, каза главният прокурор. Той коментира, че е ясно, че няма достатъчно средства, „но няма пречки при единна стратегия да се приватизират конкретните проблеми и да се започне от тях“. Всеки може да сгреши, да се случи случайно събитие и ако са взети всички мерки на този пътен участък, това намалява риска, допълни Гешев.

В МВР са издали 49 хил. предписания по Закона за движение по пътищата за рискови зони по пътищата към съответните общини и само 2 наказателни постановления за период от 2 години за неизпълнени разпореждания, каза още Гешев.

Обединени от темата за „Пътна безопасност“, участниците в конференцията, сред които представители на държавната и местната власт, неправителствени организации, обсъждат проблеми, свързани с политиката за повишаване на безопасността на движението по пътищата, най–новите решения, свързани с повишаване на безопасността на пътната инфраструктура, положителни европейски и световни практики, нови методи за оценка на риска от настъпване на пътнотранспортни произшествия по пътната мрежа, инфраструктурни решения за ограничаване на опасността и намаляване на последствията от пътнотранспортните произшествия и други.

Повече по Темата

Последни Новини

ЕК ще препоръча начало на преговори за членство с Босна и Херцеговина

Европейската комисия ще препоръча на страните членки на ЕС да започнат преговори за членство с Босна и Херцеговина, съобщи председателят на Комисията Урсула фон...

Натискът по границите на ЕС: В каква посока ще се промени миграционната политика?

380 хиляди са нелегалните мигранти в Европа през 2023 година. Има ли натиск, къде е България и какво ще се случи – темата коментират...

„Спасените: 20 години история“ – изложба на ПАРК ЗА МЕЧКИ Белица в Европейския парламент

В чест на повече от 20 години непоколебима отдаденост към благосъстоянието на животните в ПАРК ЗА МЕЧКИ Белица, ЧЕТИРИ ЛАПИ с гордост представя вълнуваща...

„Минало несвършено“ – роман по култовия сериал на NOVA „Отдел „Издирване“

Излезе от печат „Минало несвършено“ - криминален психологически роман по култовия сериал на NOVA „Отдел „Издирване“. Майсторски замислена, динамична и завладяваща история, която разширява...

България ще се включи в екипа на „Евроджъст“ за разследване на военни престъпления в Украйна

Министърът на правосъдието Атанас Славов изрази решителност България да бъде една от страните, които ще участват във възстановяването на справедливостта след престъпната война на...