25.8 C
София
петък, юли 30, 2021

Карлос Контрера, ВМРО: Без помощ от държавата градският транспорт на София може и да спре догодина

Препоръчваме Ви

Яне Янев: Антикорупционен фонд ще покаже как законово се води борба с корупцията

Пожелавам на колегите от Антикорупционен фонд да покажат на всички нас, българите, а и на финансиращите каузата им американски партньори, как с нов морал,...

Бош отбелязва стабилно представяне в България за 2020 г.

Бош, водещият световен доставчик на технологии и услуги, приключи финансовата 2020 г.  в България с общ обем на консолидираните продажби в размер на почти...

Измама с безплатни тестове за COVID-19 в Германия

Прокуратурата разследва множество злоупотреби, ощетили държавния бюджет с огромни суми. Частна лаборатория, базирана в Бохум, декларирала в пъти повече направени тестове - изследванията са безплатни...

Стивън Сегал стана член на руска партия, подкрепяща Путин

Холивудската звезда Стивън Сегал стана член на прокремълска партия в Русия. Актьорът получи партиен билет на формацията "Справедлива Русия - Патриоти - За истина"....

Председателят на комисията по транспорт и пътна безопасност в Столичен общински съвет Карлос Контрера изпрати писмо до министъра на финансите Кирил Ананиев, в което настоява държавата да помогне на градския транспорт в столицата. През месец октомври кметът на града Йорданка Фандъкова също е поискала целево финансиране от държавния бюджет, за да се осигури нормалното функциониране на масовия градския транспорт в София. Карлос Контрера посочва в писмото си, че без намесата на държавата и помощ за покриване на натрупаните загуби транспортните оператори могат да се окажат в положение да не са в състояние да осигурят нормален превоз на столичани, съобщиха от прсцентъра на ВМРО.

Според председателя на комисията по транспорт в Столичния общински съвет до момента София е успяла да балансира системата и сама да се справи с кризата, но в следващите месеци това няма да бъде възможно. В писмото до министерство на финансите се казва още:

„Епидемията КОВИД-19 доведе от март месец 2020 г. до сега до значително намаляване на пътникопотока в обществения транспорт по редица причини: мерките за спазване на дистанцията; предпочитанието на хората да не посещават места, където има струпване на хора; намаляване на икономическата активност; преминаването на учениците в дистанционна форма на обучение; периодите, в които не работеха детските градини и яслите; въвеждането на работа от вкъщи, прилагано както от държавни/общински институции, така и от частния сектор. Това са само част от причините, довели до чувствителното намаляване на пътниците в обществения транспорт.

В следствие на това постепенно се формират просрочия на задължения към доставчици, като към края на годината необходимите средства за покриване на тези задължения на „Столичен автотранспорт” ЕАД, „Столичен електротранспорт” ЕАД и „Метрополитен” ЕАД ще бъдат приблизително 15.5 млн. лв. (данните за м. ноември, съответно за м. декември 2020 г. все още не са налице).

Настоящата ситуация, особено след въвеждането на новите и по-строги мерки, поставя под риск нормалното финансиране на общинските транспортни дружества. До момента операторите чрез преструктуриране на разходите и с помощта на Столична община успяват да обезпечат нормалната експлоатационна дейност, в т.ч. изплащане на заплати на работниците и служителите и плащания към доставчиците за материали и ремонти. Тенденцията за намаление на приходите обаче води до нарастване на дълговете им.

Поради това, ако не се получи целево финансиране от държавния бюджет, съществува реален риск транспортните дружества да не могат да изпълняват нормално транспортната задача. Това от своя страна ще наложи ревизиране на разписанията и съкращаване на курсове, закриване на или сливане на линии с цел оптимизация на разходите. Със сигурност това е непопулярна мярка и ще срещне сериозен обществен отпор и то с основание. Промяната на разписанията от своя страна ще доведе до по-малък брой курсове по линиите и по-големи интервали на движение, което от своя страна ще доведе до струпване на хора по спирките и в пътническите салони на превозните средства, което абсолютно ще обезсмисли мерките за спазване на физическа дистанция.

Липсата на средства може да доведе и до редица съдебни дела срещу операторите от техни контрагенти, което свързано с допълнително разходи, налагане на запори и възбрани, а това ще смути нормалното функциониране на градския транспорт в София. Под въпрос е и ритмичното, без забавяне, изплащане на възнагражденията на работещите в обществения транспорт, което ще породи сериозно и справедливо социално недоволство.”

Карлос Контрера заявява още:

„Ако държавата не помогне сега, в следващите месеци размерът на недофинансирането ще се увеличи. Към момента недостигът е 15,5 млн. лв. В един момент общинските транспортни дружества просто ще спрат работа, защото няма да могат да се издължат на работниците и доставчиците.

Възможните варианти са няколко: транспортът в София въобще да спре, да разредим разписанията, което ще доведе до огромни проблеми и обществено недоволство или държавата да ни помогне сега, докато търсим варианти да стабилизираме системата.

Казвам го сега, защото хората трябва да знаят истината. Аз не я спестявам. Ако София не получи помощ от държавата, напълно е възможно да се наложи да редуцираме градския транспорт до степен, че все едно нямаме такъв. Това е негативният сценарий. Ако не може да се плати на работниците и служителите и на доставчиците, точно към това вървим.

Повече по Темата

НАПИШЕТЕ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here

Последни Новини

Яне Янев: Антикорупционен фонд ще покаже как законово се води борба с корупцията

Пожелавам на колегите от Антикорупционен фонд да покажат на всички нас, българите, а и на финансиращите каузата им американски партньори, как с нов морал,...

Бош отбелязва стабилно представяне в България за 2020 г.

Бош, водещият световен доставчик на технологии и услуги, приключи финансовата 2020 г.  в България с общ обем на консолидираните продажби в размер на почти...

Измама с безплатни тестове за COVID-19 в Германия

Прокуратурата разследва множество злоупотреби, ощетили държавния бюджет с огромни суми. Частна лаборатория, базирана в Бохум, декларирала в пъти повече направени тестове - изследванията са безплатни...

Стивън Сегал стана член на руска партия, подкрепяща Путин

Холивудската звезда Стивън Сегал стана член на прокремълска партия в Русия. Актьорът получи партиен билет на формацията "Справедлива Русия - Патриоти - За истина"....

След акция белодробната болница в Благоевград е в нокдаун

След акцията в четвъртък болницата е в нокдаун, каза д-р Петър Георгиев - управител на Специализирана болница за белодробни болести-Благоевград, по повод влизането на...