Американският стрийминг гигант Netflix засилва своите изцяло мобилни абонаментни планове в Югоизточна Азия и разширява библиотеката си от местно съдържание, докато нейния основен конкурент Disney се насочва към най-бързо растящия пазар. Това твърди висш мениджър на Netflix, цитиран от Ройтерс.
Най-голямата видео стрийминг платформа по брой плащащи абонати Netflix посочва пред информационната агенция, че над 1 млн. от нейните близо 200 млн. абонати по света се намират в Югоизточна Азия – регион, в който живеят около 655 млн. души. Но пазарът е готов за бърз растеж, твърдят анализатори, а премиерата на Disney+ Hotstar в Индонезия през септември ще се превърне в ключово поле за битка.
„Това, което наблюдаваме в Югоизточна Азия е, че това е много мобилно ориентиран пазар“, коментира директорът на Netflix по продуктовите иновации Аджей Арора. Това е накарало компанията да се насочи към по-евтини мобилни планове и да адаптира продуктите си, за да са достъпни на по-нисък клас смартфони, допълва той.
Югоизточна Азия е генерирала 600 млн. долара приходи от абонаменти за музикални и видео услуги през 2019 г., сочи проучване на Google, Temasek Holdings и Bain & Co., но според него до 2025 г. сумата ще нарасне значително до 3 млрд. долара годишно.
В региона компанията се сблъсква с конкуренция не само от страна на Disney+, далечен, но амбициозен номер 2 в индустрията. Сред регионалните конкуренти попадат хонконгската видео услуга Viu, популярна със своите корейски драми, както и WeTV на китайския технологичен гигант Tencent.
В момента Disney е в средата на процес по наемане на хора в региона и се очаква да пусне услугата си там в следващите месеци, заедно с индийската си стрийминг платформа Hotstar. Семейните филми и продукциите със супергерои на Disney са доказали успеха си в Югоизточна Азия.
В Индонезия, четвъртата страна в света по брой на населението – 270 млн. души, Disney+ ще се появи от септември в партньорство с местния телеком Telkomsel. Каталогът пък ще включва над 300 местни филма.