11.8 C
София
вторник, септември 21, 2021

Технологичните гиганти са дали 19 млн. евро за лобиране в ЕС

Препоръчваме Ви

Яне Янев: Антикорупционен фонд ще покаже как законово се води борба с корупцията

Пожелавам на колегите от Антикорупционен фонд да покажат на всички нас, българите, а и на финансиращите каузата им американски партньори, как с нов морал,...

Бош отбелязва стабилно представяне в България за 2020 г.

Бош, водещият световен доставчик на технологии и услуги, приключи финансовата 2020 г.  в България с общ обем на консолидираните продажби в размер на почти...

Измама с безплатни тестове за COVID-19 в Германия

Прокуратурата разследва множество злоупотреби, ощетили държавния бюджет с огромни суми. Частна лаборатория, базирана в Бохум, декларирала в пъти повече направени тестове - изследванията са безплатни...

Стивън Сегал стана член на руска партия, подкрепяща Путин

Холивудската звезда Стивън Сегал стана член на прокремълска партия в Русия. Актьорът получи партиен билет на формацията "Справедлива Русия - Патриоти - За истина"....

Засиленият регулаторен контрол върху технологични гиганти като Google, Facebook и Microsoft предизвиква активизиране на лобирането от тези компании в Брюксел и съответно експоненциално нарастване на бюджета им за тези дейности, пише онлайн изданието Eуоbserver.com, като се позовава на данни на Transparency International.

През 2020 г. т.нар “голяма петорка“ – Google, Amazon, Microsoft, Facebook и Apple, е похарчила общо 19 млн. евро за лобиране в ЕС, казва се в доклада, който изследва лобирането.

Google заема първото място. Търсачката е похарчила почти 6 млн. евро през миналата година, за да се опита да повлияе на създателите на политики в ЕС – повече от 4,5 пъти от бюджета за лобиране на компанията през 2014 г.
Microsoft, която беше сред топ лобистите в Брюксел по време на Комисията, ръководена от Жан-Клод Юнкер, е на второ място, като разходите на компанията са относително стабилни и отчитат само 17% ръст в сравнение с 2014 г.

През последните шест години Apple и Facebook увеличават рязко бюджета си за лобиране от около 400 хил. евро до, съответно, 2 млн. евро и 4,25 млн. евро.
“Ясно е, че технологичните гиганти отделят значителни ресурси за въздействие върху политиките на Европейския съюз (ЕС) и ние продължаваме да виждаме как лобистите на големите технологични компании са сред тези, които осъществяват срещи на най-високо ниво в Европейската комисия (ЕК)“, казва Рафаел Кергуено, водещ автор на доклада.

Последните данни сочат, че 26 консултантски и адвокатски кантори са получили между 3 млн. и 8 млн. евро от “голямата петорка“ технологични гиганти, за да увеличат лобистката си дейност в Брюксел.

Повече по Темата

НАПИШЕТЕ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here

Последни Новини

Яне Янев: Антикорупционен фонд ще покаже как законово се води борба с корупцията

Пожелавам на колегите от Антикорупционен фонд да покажат на всички нас, българите, а и на финансиращите каузата им американски партньори, как с нов морал,...

Бош отбелязва стабилно представяне в България за 2020 г.

Бош, водещият световен доставчик на технологии и услуги, приключи финансовата 2020 г.  в България с общ обем на консолидираните продажби в размер на почти...

Измама с безплатни тестове за COVID-19 в Германия

Прокуратурата разследва множество злоупотреби, ощетили държавния бюджет с огромни суми. Частна лаборатория, базирана в Бохум, декларирала в пъти повече направени тестове - изследванията са безплатни...

Стивън Сегал стана член на руска партия, подкрепяща Путин

Холивудската звезда Стивън Сегал стана член на прокремълска партия в Русия. Актьорът получи партиен билет на формацията "Справедлива Русия - Патриоти - За истина"....

След акция белодробната болница в Благоевград е в нокдаун

След акцията в четвъртък болницата е в нокдаун, каза д-р Петър Георгиев - управител на Специализирана болница за белодробни болести-Благоевград, по повод влизането на...