16.4 C
София
петък, февруари 23, 2024

Туроператорите искат спешни действия за защита на правата на пътниците

Препоръчваме Ви

Фредерик Бегбеде – „Изповедта на един назадничав хетеросексуален мъж“ (откъс)

„Изповедта на един назадничав хетеросексуален мъж“ е навярно най-искреният и най-въздействащият роман на Фредерик Бегбеде досега. Да се изповядаш в една книга не ти гарантира...

Приходите от бездимни алтернативи на Филип Морис Интернешънъл са вече близо 40%

Според финансовите резултати за 2023 г., приходите от IQOS надхвърлят тези от водещия цигарен бранд на компанията, което е още една успешна крачка в...

Денков: С тазгодишния бюджет се подпомага развитието на икономиката

Правителството приема днес постановлението за изпълнение на бюджета за тази година. По този начин министерствата, държавните институции и общините ще могат да реализират своите...

Манфред Вебер: ЕС се нуждае от свой ядрен щит

ЕС трябва да изгради свой ядрен щит, заявява в интервю за "Политико" лидерът на групата на Европейската народна партия в Европарламента Манфред Вебер, която...

Да се предприемат спешни действия за защита на правата и интересите на пътниците и туристическите компании при фалит и анулиране на полети от страна на авиокомпаниите. За това настояват от Европейската асоциация на туроператорите, подкрепяни от Асоциацията на Българските туроператори и туристически агенти. До момента независимо, че дадена авиокомпания обявява финансови затруднения и анулира полетите си, Международна асоциация за въздушен транспорт IATA задължава туристическите агенции да платят за своя сметка всички билети, които вече са били издадени.   Някои авиокомпании при финансови затруднения предприемат правни действия за замразяване на дълга и договаряне на условията за погасяване в рамките на пет години. Ако този план се одобри от съдебните органи на съответната страна, където е регистрирана авиокомпанията, пътниците трябва да чакат до една година за възстановяване на средствата и това е противоречие с Конвенцията на Европейския съюз за правата на авиопътниците.  Тя постановява, че пътуващите имат право на възстановяване на разходите в рамките на седем дни след отмяната на полета, каза председателят на Асоциацията на Българските туроператори и туристически агенти Димитрина Горанова.  От 2017 г. насам са регистрирани повече от 140 случаи на затруднения на авиокомпании и около 30 фалита. За България Фалитите на Малеф и на Адрия се отразиха най-тежко на пътниците и на агенциите в България, коментира Димитрина Горанова.

БНР

Повече по Темата

Последни Новини

Фредерик Бегбеде – „Изповедта на един назадничав хетеросексуален мъж“ (откъс)

„Изповедта на един назадничав хетеросексуален мъж“ е навярно най-искреният и най-въздействащият роман на Фредерик Бегбеде досега. Да се изповядаш в една книга не ти гарантира...

Приходите от бездимни алтернативи на Филип Морис Интернешънъл са вече близо 40%

Според финансовите резултати за 2023 г., приходите от IQOS надхвърлят тези от водещия цигарен бранд на компанията, което е още една успешна крачка в...

Денков: С тазгодишния бюджет се подпомага развитието на икономиката

Правителството приема днес постановлението за изпълнение на бюджета за тази година. По този начин министерствата, държавните институции и общините ще могат да реализират своите...

Манфред Вебер: ЕС се нуждае от свой ядрен щит

ЕС трябва да изгради свой ядрен щит, заявява в интервю за "Политико" лидерът на групата на Европейската народна партия в Европарламента Манфред Вебер, която...

Пароли на държавни електронни пощи са изтекли в интернет

Пароли на държавни електронни пощи са били публикувани в публичното пространство. Това посочват в отговор на въпрос на депутат от Министерството на електронното управление....