Вили Лилков: Ще извадим КАТ от града, за да намалим транзитния трафик през София с близо 400 000 коли и камиони
"Приоритетна цел на Синя София е намаляване на транзитния трафик през града. Така ще направим по-удобно и по-безопасно движението в столицата и ще намали чувствително замърсяването. Чрез изваждане на КАТ извън града в посока Пловдив, ще намалим транзитния трафик през града с 350 000 автомобила и над 40 000 камиона годишно. Това е бройката на превозните средства, които са принудени да влязат в София, за да бъдат регистрирани в КАТ всяка година.", каза Вили Лилков
"София е богата с работливи и предприемчиви хора, с природата и планините си, с уникални минерални извори, с богата история и произвежда 43% от брутния национален продукт. София е лидер в развитието на информационните технологии, бизнес услугите, творческите индустрии, промишлените дейности с висока добавена стойност.
Моята мечта за София – модерен град с европейско значение, желана дестинация за културен, спортен, спа и еко туризъм, любим град за живеене, предлагащ престижни и високо платени работни места, удобства и добро образование за семействата и децата, спокойствие и сигурност за възрастните хора.
Но един от най-спешните за решаване проблеми е транспортът, замърсяването от огромния транзитен трафик, който преминава през града и липсата на места за паркиране. Нерешаването на тези проблеми от дълги години влошава качеството на живот на софиянци, задръстванията търсене на места за паркиране изяждат част от ценното им време и допълнително влошават качеството на въздуха. Ние имаме решения", каза още Вили Лилков
Темата за градската железница на София от години се „замита под килима“. Големите ползи от нея се свеждат до:
– удобен превоз на пътници от населените места в Софийската агломерация от и до столицата;
– бърз превоз между периферните квартали на София;
– разтоварване на миграционния натиск от съседните общини;
– намаляване на автомобилния трафик от и към София;
– намаляване на замърсяването на въздуха.
Ще осигурим модерен транспорт, нови пътни връзки и местя за паркиране. Даваме приоритет на пешеходеца, след това на градския транспорт и велосипедистите и накрая на автомобилите, както е във всички модерни европейски столици.
Ще го постигнем чрез:
– Разширяване на мрежата на Метрополитена и обвързване на различните видове транспорт в единна схема.
– Създаване на нови трамвайни трасета.
– Развитие на вътрешноквартален транспорт за отвеждане на пътниците до станциите на метрото.
– Подобряване условията за труд на персонала в общинските транспортни фирми.
– Изграждане на зарядни станции за електромобили.
– Увеличаване броя на електронните информационни табла на спирките на градския транспорт.
Важна задача пред нас е да увеличим драстично местата за паркиране. Проблемът с паркирането се увеличава непрекъснато и затруднява все повече живеещите в София. Ние сме предвидили в програмата си:
– Изграждане на буферни паркинги по линиите на метрото и по главните градски входно-изходни артерии.
– Разширяване на услугата „Паркирай и пътувай“ за безплатно паркиране на буферните паркинги.
– Публично-частно партньорство за изграждане на многоетажни надземни и подземни паркинги.
– Подпомагане на етажните собствености за изчистване и преасфалтиране на площадките за паркиране в жилищните комплекси.
– Увеличаване на споделените улици в историческия център, в които „колата не е цар“.
– Освобождаване на историческия център от паркингите за автомобили и разширяване на пешеходната зона по бул. „Витоша“ към Градската градина и Ларгото", сподели още той.