Източник: Positive.News
Защо децата, както и възрастните, се нуждаят от истории за решения
Ако възрастните изпаднат в депресия, когато гледат новините, какво въздействие оказват върху децата?
Джоди Джаксън, автор и експерт по психологическото въздействие на новините, пише книги как и защо именно новините са основата на позитивната психология при децата (а и не само).
"Много години изследвания ни показаха как огромният поток от негативни новини кара тези, които ги слушат и четат, да се чувстват тревожни, песимистични и депресирани. Тези чувства имат навика да се вкореняват в умовете и телата ни. Ставайки свидетели на нови и нови проблеми, чиито решения са непонятни за нас, ние развиваме усещане за безпомощност и безнадеждност. Това важи както за възрастните, така и за по-младите потребители на новини", заявява Джоди Джаксън.
Децата са изложени на новините от най-ранна възраст. Те виждат или чуват новините често много пъти на ден било то по телевизията, радиото, вестниците или списанията. Дори да мислим, че не обръщат внимание, те често попиват много повече информация, отколкото можем да си представим.
[caption id="attachment_4915" align="alignnone" width="300"] Снимка: Freepik[/caption]
Страхът е едно от първите чувства, които можем да разпознаем при децата. Те могат да станат отдръпнати или ядосани като по този начин целят да изразят своето разочарование. Нещо по-важно - лошите новини могат да развият у децата пораженческо отношение, а именно, че проблемите в света са твърде големи, за да бъдат решени.
Всичко това поражда въпросите: Какво можем да направим като родители, за да защитим психичното здраве на децата си? Как можем да им помогнем да бъдат по-добре информирани за състоянието на света и състоянието на човечеството? Организации като Американската академия за детска и юношеска психиатрия и Common Sense Media, благотворителна организация в САЩ, изготвиха насоки за потреблението на новини за деца. Техните препоръки включват ограничаване на излагането на децата на новините, особено когато темите са трудни, опасни, насилствени и обезпокоителни.
В една все по-дигитална епоха, регулирането на това, което виждат и чуват децата, е трудно. Важно е освен всичко негативно и страшно, децата да чуват и решения за проблемите.
Вярата и оптимизмът са двете основни убеждения, че бъдещето може да бъде по-добро от миналото. Не, че ще бъде по-добро със сигурност, но че може да бъде. Когато децата са оптимисти или се чувстват обнадеждени, те са склонни да се сблъскат открито с проблема и да пожелаят да се справят с него, да го преодолеят. Надеждата и предоставените решения може да им вдъхне смелост, както да се изправят пред даден проблем, така и да продължат да упорстват, ако не го решат веднага.