9.6 C
София
неделя, май 5, 2024

Александър Ненков пред Mediafax: Очевидно на БСП не им харесва идеята стратегически инфраструктурни проекти да се случват

Препоръчваме Ви

ЕК ще препоръча начало на преговори за членство с Босна и Херцеговина

Европейската комисия ще препоръча на страните членки на ЕС да започнат преговори за членство с Босна и Херцеговина, съобщи председателят на Комисията Урсула фон...

Натискът по границите на ЕС: В каква посока ще се промени миграционната политика?

380 хиляди са нелегалните мигранти в Европа през 2023 година. Има ли натиск, къде е България и какво ще се случи – темата коментират...

„Спасените: 20 години история“ – изложба на ПАРК ЗА МЕЧКИ Белица в Европейския парламент

В чест на повече от 20 години непоколебима отдаденост към благосъстоянието на животните в ПАРК ЗА МЕЧКИ Белица, ЧЕТИРИ ЛАПИ с гордост представя вълнуваща...

„Минало несвършено“ – роман по култовия сериал на NOVA „Отдел „Издирване“

Излезе от печат „Минало несвършено“ - криминален психологически роман по култовия сериал на NOVA „Отдел „Издирване“. Майсторски замислена, динамична и завладяваща история, която разширява...

Днес парламентът прие на второ четене промени в Закона за обществените поръчки. Свързахме се с депутата Александър Ненков от ГЕРБ за коментар по темата. 

Г-н Ненков, какво е In house обществена поръчка?
Това е възможност държавата да възлага работа на дружества, които са изцяло нейна собственост. От своя страна самото дружество не може да взима подизпълнители. Това, което дружеството прави е да си наема техника и материали, ако това е необходимо. Това ще се прилага за инфраструктурни обекти, които са с национално значене и чието изграждане трябва да се случи час по-скоро. Както например „Автомагистрали“ – това е държавна компания и на нея и е възложено да извърши основно два инфраструктурни обекти с национално значение. Обектите са АМ „Хемус“ и пътят, който е между Ботевград и Видин. Това е възложено от Агенцията пътна инфраструктура (АПИ), която е под шапката на Министерството на регионалното развитие. Това се практикува във всички развити държави. Почти всяка страна има такива държавни дружества, които захранва с работа. Смисълът на това е, че в крайна сметка има национални обекти, които трябва да бъдат изграждани бързо. Понякога обществените поръчки се бавят с години.

Сега се опитваме да наваксаме нещо, което не се е направило до този момент, защото е нямало финансов ресурс. АМ “Хемус“ не е от международната мрежа и не успя да спечели финансиране по европейски програми и държавата предприе тази стъпка, защото нямаме никакъв друг избор, ако искаме да имаме някаква икономиката там и да не се обезлюдяват тези райони. Южна България е много развита за разлика от Северна България.

Ин хаус възлагането дава възможността на държавата по законен път да възложи на собственото си дружество работа, тоест обекти, които то трябва да изпълнява. Дали ще бъде ин хаус възлагане, дали ще бъдат обществени поръчки, има си контролни органи, които казват дали има нещо нередно или не. За мен е подходящо една такава форма на превъзлагане на собственото си дружество, което е твоя изключителна собственост, да я има. Особено за такива обекти. За всичко останало си има обществени поръчки.

Какво се цели с приетите промени днес в Закона за обществените поръчки?
До голяма степен спестяване на време. Ако всеки един лот е обект на обществена поръчка, по открита такава, то АМ“ Хемус“ не 2024 ще стане готова, а може и след още 3-4 години след този период. Това са трудни, тежки процедури. Не виждам някакъв проблем държавата да възложи на себе си да извърши работата по един такъв обект.

Защо според Вас БСП са против?
По политически причини, защото в интерес на истината това е тяхно предложение. Ако трябва да се върнем назад във времето ще видим, че през 2013, 2014 година министри тогава от кабинета Орешарски имаха подобни предложения за прокарване на ин хаус процедури. Разбира се, това е нещо, с което не трябва да се прекалява. Тук конкретизирам, че става въпрос за два основни национални обекта. По политически причини очевидно не им харесва идеята, че в крайна сметка тези проекти се случват.
Ние ще се погрижим до 2024 година АМ “Хемус“ да бъде завършена изцяло, което мисля, че е огромен приоритет, не само за Северна България, но и за цялата държава. Няма ли я тази инфраструктура, няма как да очакваме, че хората от тези райони няма да емигрират и да търсят някъде другаде алтернативи.

Повече по Темата

НАПИШЕТЕ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here

Последни Новини

ЕК ще препоръча начало на преговори за членство с Босна и Херцеговина

Европейската комисия ще препоръча на страните членки на ЕС да започнат преговори за членство с Босна и Херцеговина, съобщи председателят на Комисията Урсула фон...

Натискът по границите на ЕС: В каква посока ще се промени миграционната политика?

380 хиляди са нелегалните мигранти в Европа през 2023 година. Има ли натиск, къде е България и какво ще се случи – темата коментират...

„Спасените: 20 години история“ – изложба на ПАРК ЗА МЕЧКИ Белица в Европейския парламент

В чест на повече от 20 години непоколебима отдаденост към благосъстоянието на животните в ПАРК ЗА МЕЧКИ Белица, ЧЕТИРИ ЛАПИ с гордост представя вълнуваща...

„Минало несвършено“ – роман по култовия сериал на NOVA „Отдел „Издирване“

Излезе от печат „Минало несвършено“ - криминален психологически роман по култовия сериал на NOVA „Отдел „Издирване“. Майсторски замислена, динамична и завладяваща история, която разширява...

България ще се включи в екипа на „Евроджъст“ за разследване на военни престъпления в Украйна

Министърът на правосъдието Атанас Славов изрази решителност България да бъде една от страните, които ще участват във възстановяването на справедливостта след престъпната война на...