Facebook отново отблъсна новите правила на поверителност на Apple, съобщи Асошиейтед прес.
В информацията, публикувана по-рано в The New York Times, The Wall Street Journal и други вестници, Facebook заяви, че новите правила на Apple „ограничават способността на бизнеса да пуска персонализирани реклами и ефективно да достига до своите клиенти“.
„Въпреки че ограничаването на начина на използване на персонализираните реклами оказва въздействие върху по-големи компании като нас, тези промени ще бъдат опустошителни за малкия бизнес, добавяйки още едно предизвикателство към тях, освен тези, които имат в момент като този“, се посочва в текста.
От Apple заявиха, че хората трябва да дадат разрешението си преди Facebook и други приложения да могат да наблюдават техните онлайн дейности.
„Вярваме, че това е защита на нашите потребители“, заявиха от Apple. „Потребителите трябва да знаят кога техните данни се събират и споделят в други приложения и уебсайтове – и те трябва да имат избор да разрешат това или да го забранят.“
Apple също така планира всички приложения за iPhone да изискват разрешение преди проследяване на дейностите на притежателя на устройството. В момента това наблюдение се извършва автоматично от много приложения. От компанията заявиха още, че ще премахнат тези приложения от магазините си, които се опитат да заобиколят новото правило за проследяване, когато то влезе в сила през следващата година.
В много случаи данните, събрани от приложения, се използват за показване на реклами, насочени към интереса и местоположението на конкретен човек. Apple обяви, че основна част от промените са направени, за да помогнат на своите клиенти да разберат как приложенията следят техните навици, предпочитания, нужди и местонахождение. По това време Facebook се оплака, че промените ще навредят на способността на бизнеса да персонализира рекламите.