„Работната хипотеза за аварията в метрото е надигане на подпочвени води“. Това коментира председателят на Транспортната комисия в Столичния общински съвет Карлос Контрера в интервю за БНТ.
Движението между станциите „Театрална“ и „Хаджи Димитър“ по третата линия беше спряно във вторник вечерта. От Столичната община обясниха, че причините са технически – става дума за проблем в релсовия път. Аварийни екипи отстраняват аварията, като е възможно ремонтът да отнеме седмица.
Карлос Контрера заяви, че е започнал демонтажът на релсите на 30-метровия участък преди станцията на метрото „Хаджи Димитър“.
„Релсовият път се надигна и създаде проблем. Този участък е в най-ниската точка от трасето и до него преминава Перловската река. Този тип авария не е класическа“, посочи той. „В момента трябва да се извърши пробив на плочата, както и да обследват останалата част на тунела за скрити дефекти. Работната хипотеза за възникването на проблема е, че има някаква връзка с подпочвените води“, коментира още Контрера.
Фирмата, построила този метродиаметър е същата, която е построила магистралата край Чирпан където трябва да караме с 90 км/ч, същата, която построи пътя за Своге, където при катастрофа с автобус загинаха 20 пътници, а други 10 бяха ранени, посочва медията.
„Аз никого не упреквам, защото в момента въпросите са много повече от отговорите. Експертизите ще покажат каква е причината за това надигане и имаме ли по-сериозни проблеми. На база факти, ние ще преценим каква е отговорността на проектанта и има ли такава, каква е отговорността на строителя“, каза Контрера.
Той обясни, че в случая странното е, че този тунел е готов от две години, имало е тестове още от лятото на миналата година, а този дефект се появява сега.
Контрера добави, че разследването е важно, за да може да се избегнат подобни ситуации и в бъдеще.