Д-р Татяна Николова, началник на отдел в Дирекция „Контрол на храни“ в Българска агенция за безопасност на храните, даде интервю във връзка с проверките, които БАБХ извършва в обектите за търговия и производство и заведенията за обществено хранене. Тя подчерта, че от БАБХ са отворени за получаване на жалби и сигнали от клиенти на обектите за търговия и заведения за обществено хранене.
„По тези сигнали ние предприемаме своевременно мерки и съответно реагираме на подадените сигнали“, обясни тя пред „Фокус“.
„Дори при предлагането на храна за вкъщи ние извършваме контрол в заведенията за обществено хранене, насочен към качеството и безопасността, т.е. откъде произхождат храните, как се съхраняват, дали има храни с изтекъл срок на годност, дали са правилно етикетирани. Контролът е свързан и с противоепидемичните мерки и спазвания от персонала. Насочили сме своето внимание как се извършват доставките на храните, как се приготвят в заведенията, как се опаковат, по какъв начин се транспортират до клиентите, дали персоналът, който прави доставките, използва лични предпазни средства. Всичко това е включено в контрола, който ние извършваме“, каза още тя.
Д-р Николова призова всички потребители, които имат съмнения за безопасността на храните, да се обаждат на телефона на БАБХ или да сигнализират на сайта. „Искаме да призовем отново българските потребители, ако имат съмнения за качеството и безопасността на храните, да подават сигнали и жалби горещия телефон на Българската агенция за безопасност на храните, който е 070012299, както и на сайта на БАБХ“, допълни тя.