Парламентът прие на първо четене промени в Закона за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход. Измененията са внесени от Юлиан Ангелов представител на „Обединени патриоти“ и група народни представители в края на 2020 година. Промените целят облекчаване на режима за регистрация на обектите за снабдяване на горива на превозвачи, концесионери на природни богатства, както и строителни обекти, свързани с важни за страната инфраструктурни проекти.
Промените предизвикаха разногласия между управляващи и опозиция.
Вносителите посочват, че с приемането на Закона за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход, в законодателството е бил въведен терминът „вътрешен обект“ и с него изискванията за регистрация на такъв. Практиката обаче е показала, че така зададени условията за регистрация, ограничават възможността на юридически лица, занимаващи се с превоз на територията на Република България и в Общността, да регистрират вътрешни обекти, на свои или ползвани територии.
Юлиан Ангелов коментира, че измененията засягат над 1000 български фирми, занимаващи се основно с транспортна дейност, които не са получили възможност да регистрират своите вътрешни обекти за зареждане с горива.
„Проблемът е, че голяма част от тези обекти се намират на неурегулирани терени, обясни той. С предложението даваме възможност тези обекти да продължат да работят“, посочи Ангелов.
От БСП обвиниха управляващите, че връщат ведомствените бензиностанции и реда за регистрация.
От „Обединени патриоти“ обясниха, че има проблем с регистрацията на тези обекти в Министерството на икономиката, който е дошъл от общините и който искат да решат.
„Сигурно решавате проблеми, ама тези проблеми ги създадохте вие“, коментира Георги Свиленски. „Колко закони променихте по 66 пъти, създавайки и решавайки проблеми“, отбеляза той.
„Хората от бранша, които са засегнати, са потърсили среща с мен и затова съм се ангажирал“, каза в отговор Юлиан Ангелов, председател на ресорната комисия в парламента.
По думите му, промените са в полза на българския бизнес. „Аз искам утре да има възможност, ако не дай си Боже се случи Корнелия и Карадайъ да управляват заедно, и те да могат да карат валяка, ама да е зареден, да не се налага да го бутат“, добави той.