Приложението за съобщения Whatsapp се опитва да възвърне доверието на своите потребители с необичаен метод. То използва директния адрес в състоянието, т.е.в своята версия на Snapchat или Instagram истории. Там приложението информира всеки потребител за ангажимента на компанията „за вашата поверителност“.
Подобно на Instagram, който също принадлежи на Facebook, който предоставя информация за нови функции след актуализации в историите, Whatsapp сега използва директния подход към своите потребители, за да премахне объркването относно защитата на данните, настъпило миналия месец.
В сравнение с технологичния портал „The Verge“, говорител на Whatsapp обосновава тази стъпка по следния начин: „Имаше много дезинформация и объркване относно последната ни актуализация и искахме да изясним фактите за всички за това как Whatsapp защитава поверителността и сигурността на своите потребители.“
Говорителят на приложението добави:„ Отсега нататък ще предоставяме на потребителите нова информация, така че Whatsapp да ги информира директно. Първата ни актуализация от този вид потвърждава, че Whatsapp не може да вижда личните съобщения – точно като Facebook – защото са криптирани от край до край. “
Понастоящем услугата за съобщения се опитва да ограничи щетите, след като актуализация на условията за използване по-рано този месец беше интерпретирана до голяма степен, че означава, че лични данни като телефонни номера и местоположения сега ще бъдат споделени с компанията майка Facebook. След като съответното съобщение беше изведено като изскачащ прозорец, когато приложението беше отворяно, по-съобразени с поверителността съобщения като Signal или Telegram записаха истински прилив на нови потребители, което междувременно дори доведе до технически проблеми в Signal.
Още в средата на януари Whatsapp обяви в публикация в блог, че актуализацията ще бъде отложена от февруари до май, за да успокои първоначално притесненията на потребителите. Сега услугата за съобщения се опитва да предостави информация, че притесненията на потребителите относно тяхната поверителност са неоснователни. Чатовете на частни потребители ще останат напълно незасегнати от промените, според услугата в често задавани въпроси.
Следователно само компании, които използват WhatsApp за рекламни цели и за контакти с клиенти, могат да хостват тези чатове чрез Facebook и да управляват процесите на чат там. При такава комуникация с компания информацията може да се използва за маркетингови цели, включително реклама във Facebook. Такива чатове ще бъдат обозначени съответно, според услугата за съобщения.
Източник: businessinsider