Ботушите на д-р Мартенс са оценени и обичани от буйните младежи през десетилетията. От сряда производителят на известните ботуши с въздушни възглавници с характерните жълти шевове ще бъде оценен на около 5 милиарда долара, когато продава акции публично, съобщава Асошиейтед прес.
Родената след Втората световна война в разрушените останки на Германия, превърнала се в емблема на младежката култура, компанията за обувки Dr. Martens ще бъде включена за първи път на Лондонската фондова борса следващата седмица.
Акциите в компанията ще бъдат обявени публично за продан в сряда, като марката обучки бива оценявата на около 3,7 милиарда лири (5 милиарда долара).
„Успешната трансформация на д-р Мартенс е страхотна история и още по-вълнуващо е огромният потенциал, който предстои“, заявява главният изпълнителен директор Кени Уилсън.
Компанията се стреми да използва очакваните приходи от продажбата, за да разшири марката, която в момента е собственост на частната инвестиционна компания Permira. Ботушите на Dr Martens се продават в повече от 60 страни, а клиентите купуват около 11 милиона чифта всяка година. Марката все още вижда място за разширяване.
Ботушите и обувките на д-р Мартенс имат своите корени в следвоенния Мюнхен през 1945 г., когато д-р Клаус Маертенс, 25-годишен войник, се възстановява от счупен крак. Търсейки алтернатива на традиционната подметка от твърда кожа, той измисля алтернатива с въздушна възглавница, която показваа на стар приятел от университета и машинен инженер, д-р Хърбърт Фънк.
Мъжете започват да произвежда новите видове обувки две години по-късно и в рамките на десетилетие бизнесът им процъфтява, въпреки че в началото купувачите са били предимно по-възратсни жени.
През 1960 г. британската фирма Griggs купува изключителен лиценз за обувките и прави корекции, които все още съществуват, включително характерните жълти шевове. Ботушите са приети от различни групи по света. Те са популярни дори и сред работници във фабриките заради комфорта им.
Д-р Мартенс започва да губи популярността си в началото на века и компанията е изправена пред фалит, преди модният свят да се запали отново за марката.
Източник: Асошиейтед прес